Saturday, May 29, 2010

Mereka Tak Gila

Mereka bukan orang gila, mereka hanyalah manusia biasa yang gagal menguasai mental mereka. Pengalaman hidup yang mereka alami maha berat. Jangan salahkan mereka atas kegagalan mereka itu. Kerana mereka juga tidak mahu jadi seperti itu.

Hehe. Itu adalah sedikit mukadimah untuk entry bagi seorang doktor muda yang sekarang posting kat lab Psychiatry. Melihat patient2 psychiatric kt ward tuh betul2 mengajar kita agar bersyukur dengan apa yang kita ada, dan apa yang kita alami. Dan jugak, mereka2 nih sangat cute. Telatah mereka tuh comel sangat. Boleh buat kita ketawa sendiri. =)

Next week exam. Ok, mungkin patut kena terima kenyataan kerana next week itu adalah esok. Rasa cam baru jek cuti. Rasa cam baru jek posting kat lab nih. Tetiba da kena xm. *sigh

Good thing is, saya berkemungkinan besar tidak akan xm dengan doctor specialist psychiatry yang scary ituh. Pengalaman journal reading plus case report dengan beliau sungguh mengerikan. So, cukuplah sampai situ. Tidak akan mengulangi lagi. Huhu.

Okaylah..saya patut stop skarang dan mula belajar. Entry ini adalah appetizer supaya lepas2 nih lebih berselera untuk menulis blog lagi. Hehe. Tapi, afta tis posting untuk Public Health which saya akan banyak mengabiskan masa kat klinik-klinik desa, yang mana tidak ada internet. Oh, siapa tahu kat situ ada internet? Jangan pandang rendah kat mereka occayh?? =P

Ini yang dapat dilihat setelah posting kat Psychiatry Dept selama 3 minggu =P

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com / Header Butterfly by Pixels + Ice Cream