Tuesday, January 25, 2011

Review : Doodle Jump

Sejak kekurangan kerja nih, saya selalu sahaja dengan handphone saya. Saya mendapati handphone selain berguna untuk berkomunikasi, juga untuk menghilangkan bosan terutama di tempat-tempat yang memerlukan. Saya telah menginstall banyak game ke dalam Nokia N97 Mini saya ni, hasil download dari OVI Store. Banyak jugaklah game yang menarik. Tetapi, yang hendak saya review di sini merupakan game yang telah disuggest oleh seorang kawan saya, seorang pengguna Iphone.

Game ini telah dicipta untuk pemakaian iOS, BlackBerry, Android dan Nokia Symbian. So, sekiranya anda pengguna handphone-handphone ini, jomlah download dan install game ini. Pasti anda tak akan renggang dengan handphone anda lagi. Ketagih nak maen game nih jek. Haha.

Best game nih. Gameplay yang berkaki empat nih namanya Doodler. Yang perlu kita lakukan adalah guiding Doodler nih sampai ke suatu tahap yang tidak ada penghujungnya dengan berusaha untuk mendapat score yang paling tinggi. Control dia senang je, gerakkan handphone anda je mengikut arah yang anda inginkan, lebih baik angle anda, lebih cepatkan si Doodler nih bergerak. Fun kan??

Ada beberapa obstacle yang akan anda tempuhi selama bermain Doodle Jump nih. Tapi, pada saya, obstacle yang paling susah tu adalah camne nak maintain lompat pada tempat yang betul tanpa menjatuhkan Doodler nih yang konsekuensinya adalah game over. Hehe. Saya telah ketagihan main game nih ngan bf saya, masing2 berebut nak dapat high score. Tapi..kemenangan sekarang berpihak kepada saya dengan score 134,798!! FTW!!! Haha.

Cubalah sendiri...korang mesti suka!! =D

Nilah si Doodler berkaki 4 tuh..hihi


Si Doodler ni mesti kena lompat ke tempat yang btol. Kalau jatuh, kalahla. Tgk kt sebelah kanan screen tuh ada nama. So, lebih tinggi korang lompat dari nama (nama org main ngan korg), korang dapatlah kalahkan orang tuh. Mesti korang teruja tau!!

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com / Header Butterfly by Pixels + Ice Cream