Thursday, December 25, 2008

Today is My Next Day

Bila kita cakap tentang future, kita akan sering memikirkan apa yang akan terjadi pada masa depan dan dalam masa yang sama mengabaikan apa yang sedang terjadi sekarang. Padahal, apa yang terjadi sekarang menggambarkan apa yang bakal terjadi di masa mendatang. Okay, sekarang saya sedang berfalsafah pulak. Eh, falsafah ke? Huhu.

Soalan seperti dapatkah saya menjadi seorang doktor yang baik pada masa hadapan tu sangatlah sering keluar dari kotak fikiran saya sebenarnya. Rasa takut untuk menghadapi dunia sebenar. Dunia yang pada waktu itu tidak ada istilah "oops..sorry, terlupa/tersalah". Pada masa itu, saya harus selalu berfikir secara betul. Memanglah kata orang, manusia tidak lari dari membuat kesilapan, tapi, apabila kita berhadapan dengan nyawa sebenar, tidakkah seboleh mungkin kita harus berbuat benar?

Hakikatnya, segalanya harus bermula dari sekarang. Dari saat ini, mendapatkan sebanyak mungkin bekalan buat masa depan. Meningkatkan segala ilmu yang masih cetek dan mendalami selok belok dunia yang akan saya jelajah nanti. All the best Amni Farhana! Semoga hari ini lebih bermakna buat kehidupan masa depan anda. ^.^

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com / Header Butterfly by Pixels + Ice Cream